Avatar

SEO marketing bureau

Wat doet een SEO marketing bureau? Een goede vraag! De online marketing is voor veel mensen een zeer abstracte wereld. Vrijwel iedereen weet dat het een belangrijk onderdeel is voor elk bedrijf, maar als je ze vraagt waaróm dit zo is dan weten ze niet zo gauw een antwoord te geven. Dit is begrijpelijk, want de online marketing is een breed gebied met veel specialisaties. Wat doet een marketingbureau dan eigenlijk?

Wat kan een SEO marketing bureau voor mij betekenen?

Wat een marketingbureau doet is onder te verdelen in verschillende werkzaamheden. Het internet wordt gebruikt als medium om een bedrijf onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Hier vallen verschillende diensten onder, zoals bijvoorbeeld zoekmachine adverteren (SEA), zoekmachine optimalisatie (SEO) en contentmarketing.

Zoekmachine optimalisatie is letterlijk het optimaliseren van jouw website zodat zoekmachines zoals Google deze kunnen lezen. Je moet elke website zien als een boek met een titel, hoofdstukken, paragrafen en eventuele sub paragrafen. Dit is een logische structuur die zorgt voor overzicht en duidelijkheid. Echter wordt dit vaak vergeten bij het inrichten van een website.

De kenmerken van een goede SEO marketing bureau

Als online marketingbureau zijnde, vinden wij bij SEOsnel bepaalde eigenschappen erg belangrijk en hierin blinken wij trots uit. Onze klanten gaan immers – in de meeste gevallen – een langdurige samenwerking met ons aan (of partnerschap, zoals wij het liever noemen) en dan zijn bepaalde aspecten in de relatie erg belangrijk. In het kader ‘wat doet een marketingbureau’ noemen wij de belangrijkste punten waaraan je een goed en betrouwbaar bureau kan herkennen:

Een goed online marketingbureau is transparant en zorgt voor duidelijkheid waardoor de klant altijd op de hoogte is van de strategie en werkzaamheden. Resultaten kunnen visueel worden gemaakt met tools zoals Google Analytics. Een goed online marketingbureau zorgt voor zeer frequente contactmomenten waarin deze resultaten onder de loep worden genomen. Vallen ze tegen? Dan worden er aanpassingen gedaan aan de strategie. Transparantie over de werkzaamheden, communicatie en resultaten zijn de basis van een goed marketingbureau.